Meerwaarde
Wanneer schakelt
jouw klant mij in?
Yvan Vangerven of Fintrix. Eén van die twee namen liet jouw klant plotseling vallen. Dan ga jij natuurlijk googelen om te kijken wie die Yvan nu is. En vooral: wat die man nu precies doet.
Beste boekhouder, ik kan je meteen geruststellen. Het is mij niet te doen om jou stokken in de wielen te steken. Integendeel. Ik hou van cijfers, maar de boekhouding, die laat ik aan mijn boekhouder over.
En beste bankier, ook voor jou ben ik geen bedreiging. Als alles loopt zoals het hoort, ga ik jouw job zelfs wat makkelijker maken.
Ik ben geen concurrent. Maar een bondgenoot. Zowel van jou als je klant.
Contacteer mijWanneer schakel jij mij in voor je klant?
In het andere scenario gaat het omgekeerd: jij denkt eraan mijn naam bij jouw klant te laten vallen. Maar dan zit je met net dezelfde vraag als je collega in het vorige scenario: wat kan Fintrix voor mijn klant betekenen?
Mijn meeste klanten krijg ik binnen via hun boekhouder of bankier. Omdat die op een bepaald moment beseft dat hun klant nood heeft aan een totaaloverzicht op zijn financiële situatie. Aan extra sturing om de juiste financiële beslissingen te nemen. En omdat je als hun boekhouder of bankier wel het beste voor hebt met je klant, maar er simpelweg geen tijd is om je als een soort CFO of bedrijfsadviseur op te werpen. En het mogelijk ook over iets gaat dat iets verder van jouw expertise staat.
Waarom schakel
jij of je klant mij in?
Waar is het mij om te doen? Als kmo-piloot wil ik jouw klant betere financiële beslissingen helpen nemen. Mijn doel is om een meerwaarde te creëren voor mijn klant.
Contacteer mijIk wil hem een totaalbeeld geven van de verschillende richtingen die hij uitkan. Hem helpen inschatten wat de financiële impact zal zijn van bepaalde beslissingen. Extra personeel aanwerven, bijvoorbeeld. Investeren in een machine. Een overname.
Ik teken voor hem een traject uit op korte en lange termijn, afgestemd op de richting die hij uit wilt. Of hij nu gas wilt geven, zijn snelheid aanhouden of van plan is een versnelling terug te schakelen.
En beste boekhouder, daarvoor heb ik jouw cijfers nodig. Mijn job begint waar jij stopt.
En beste bankier, ik hoop dat ik zo de dossiers van jouw klant, onze klant, een extraatje kan geven.
Ik wil jullie gesprekken meer diepgang geven. Want ik weet uit ervaring dat klanten jullie vragen soms verkeerd interpreteren. Of jullie onvolledige informatie aanleveren om mee aan de slag te gaan. Ook dat wil ik proberen op te lossen. Zodat iedereen 100% weet waar hij aan toe is. En we allemaal dezelfde kant uitgaan.
Op die manier winnen we allemaal. Maar is onze klant de grootste winnaar. En dat willen we toch allemaal?
Vragen of interesse
in een samenwerking?
Blog
Iets complex uitleggen aan een klant met weinig kennis over financiële onderwerpen: een hele uitdaging! Met deze artikels probeer ik het bochtenwerk wat makkelijker te maken.
Bekijk alle blogsKMO-piloot
Ondernemer zijn, is het mooiste wat er is. Toch merk ik dat heel wat ondernemers zich in duizend bochten moeten wringen. Net omdat er zoveel bij komt kijken. Het financiële gedeelte is zo’n voorbeeld van iets dat er bijkomt.